Dit event is al begonnen/geweest.

LAST MINUTE: Naaktstrand - Nudistenstrand Bussloo

LAST MINUTE: Naaktstrand - Nudistenstrand Bussloo

Voorst Gem Voorst
16.30 - 20.00

Deelnemers 1 / 8 (min. 2)

Plaats:
Voorst Gem Voorst - Overijssel
Deelnemers:
Min. 2 - max. 8

Deelnemers 1 / 8 (min. 2)

Leeftijd:
30 - 55 jaar
Kosten:
€ 6,00
Uitleg kosten:
Parkeerkosten
 

Deelnemers 1 / 8

Minimaal 2

Omschrijving

14:10 uur
Ik ben gearriveerd. Strand ligt helemaal vol en het is vooralsnog heerlijk weer!
O ja, ik heb gratis geparkeerd op een parkeerstrook langs de Zutphenseweg, net na de rotonde richting Thermen. Je ziet daar een stuk of 3 auto's staan. 15 min. lopen.

***

Bij aangenaam weer zoek ik met enige regelmaat een naaktstrandje op (bij voorkeur geen zandstrand maar gras). Heerlijk rustig genieten van de vaak mooie natuur en op z'n tijd een verfrissende plons in natuurwater. Ook het hoofd helemaal uit en optimaal genieten van het leven.

Komend weekend lijkt het nog een mooie, zonnige, warme nazomer te worden, voordat de temperaturen vanaf volgende week onder de 20 graden duiken. Voor zonaanbidders, (wannabe) nudisten en naturisten wellicht een van de laatste mogelijkheden dit jaar om heerlijk op een naaktstrand te vertoeven en een verfrissende duik te nemen. Wie gaat er gezellig mee?

Op vrijdag werk ik in Deventer en wil ik aansluitend Bussloo bezoeken, nabij Apeldoorn. Naaktstrand Bussloo is met 6 hectare het grootste niet-aan-de-kust-gelegen naaktstrand van Nederland. Het is feitelijk een grote ligweide met een aantal kleine zandstrandjes. Kiosk en toiletten zijn aanwezig. Toegang tot het strand is gratis, maar parkeerkosten zijn 6,- Het is echt een familiestrand met allerhande soorten publiek. Op zomerse dagen kan het aardig druk zijn. Goede sfeer. Géén blauwalg!

Op zaterdag ben ik op het Laakse Strand te vinden, nabij Zeewolde. Dit is een totaal ander soort strand dan Bussloo. Minder gecultiveerd (geen voorzieningen), meer wilde natuur, heerlijk uitgestrekt (met een lengte van ruim 1 km kun je een flinke wandeling maken) en bovenal schitterend gesitueerd aan het Eemmeer/Nijkerkernauw. Toegang en parkeren zijn gratis, maar het is wel 20 minuten lopen van de parkeerplaats naar het strand. Mede door de bereikbaarheid minder druk dan Bussloo en over het algemeen een wat vrijer publiek. Erg gemoedelijk! Helaas wel blauwalg.

Op vrijdag ben ik vanaf ongeveer 14:00 op Bussloo te vinden. Als verzamelplaats heb ik de kiosk opgegeven, maar stuur vooral even een appje als je arriveert! Op zaterdag ben ik vanaf ongeveer 14:00 op het Laakse Strand. Verzamelplaats is op papier de parkeerplaats, maar ook hier geldt dat het handig is als je even een appje stuurt. In beide gevallen kun je kunt uiteraard eerder/later aanhaken. Neem zelf wat te eten en te drinken mee. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de kiosk op Bussloo momenteel te bieden heeft; op het Laakse Strand zijn geen versnaperingen verkrijgbaar.

Ik woon zelf in Twente en kan op beide dagen eventueel mensen oppikken en/of afzetten op handige punten die per OV te bereiken zijn (o.a. station Amersfoort Vathorst).

PS: voor de twijfelaars onder ons: het is werkelijk waar een drempeltje die je één keer over moet; na een half uur weet je niet beter en na een uur wil je niet meer anders – Zo bevrijdend!

Stel een vraag